Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

celim

23. 3. 2009 23:36
No já si myslím,

že autorčiny postřehy se týkají jen skupiny lidí, kteří nemají absolutně žádný vztah k technice a jsou líní se něco technického naučit. Já jsem vyrostl ještě na elektronkách a naštěstí mám dobrý vztah k umění, literatuře krásné, ale i technické, a tak mi nedělalo problém se před dvaceti lety sblížit s počítačem (Sinclair ZX81 pro začátek). Damozřejmě že ale znám spoustu i mladých , kterým počítače a technika obecně moc neříká. Žena má stále nějaké problémy , které jí já, nebo syn (filolog) pomáhámeřešit.Prostě v různých rodinách je to různé.

0 0
možnosti
L

loginname_

24. 3. 2009 8:48
Re: No já si myslím,

Přesně tak. Nezáleží na tom, kolik kterému blbci je let...........

0 0
možnosti
P9

pavel 99

23. 3. 2009 14:27
Tak jsme se přehoupli přes i/y

a je zde další zajímavost. Autorka píše "...Když jsme si na chvíli vydechli, zjistili jsme, že to byl jen počátek našeho technického trápení...." nebo jinde "...vzdychali v duchu a ve vypjatých situacích i nahlas dítka nešťastná z naší technické tuposti...". A přitom v diskusi neustále opakuje, že ona sama neměla problémy s mobilem, neměla problémy s internetem..... Kdo jsou tedy ti MY, o kterých autorka píše? Jsou nějací MY beze mne?;-D Nemá jazyk český výstižnější označení?

Ale pochopitelně - všichni, kdo si dovolí kritiku si jenom "mastí ego".:-) Takový češtinář má přímo "maštění ega" jako své povolání.;-D

Ach jo.

0 0
možnosti
MM

mikimik_49

23. 3. 2009 23:20
Re: Tak jsme se přehoupli přes i/y

Přesně tak. Autorka píše v množném čísle ,mluví za nějakou pomyslnou skupinu, kterou vpodstatě ani nijak nespecifikovala. Jsou to snad starší než ...... nebo jsou to rodiče dětí mladších nebo starších než ..... nebo je to jen takové plácání

0 0
možnosti
M

mona1003

23. 3. 2009 14:26
Při čtení článku jsem se smála, při čtení diskuze tupě zírám

Je mi 34 a přestože dnes nemám problém s technickými vymoženostmi, pamatuji jak jsem se bránila mobilu i jak jsem si myslela, že s PC v životě dělat nebudu moc. Jelikož PC potřebuji ke své práci (ekonom), troufám si říct, že jej ovládám lépe než 65 letý pán, či...a tudíž mi bere dech reakce na Váš článek. Jejich reakce mě připomněli fejeton od S.Rudolfa-dcera měla problém se sluneční soustavu, tak si půjčil od známého maketu sluneční soustavy. Když točil klikou, měsíc obíhal zemi... po hodinovém výkladu se ptá dcery "tak co, už to chápeš" a dcera vyplašeně kouká. Načež SR začal řvát, proč má zrovna on tak blbé dítě, načež se ozve manželka "nekřič na tu holku, já taky nechápu kdo venku točí tou klikou!"...Evidentně čtenáři nejsou schopní pochopit smysl Vašeho psaní(těžko byla motivací snaha si postěžovat na technický pokrok). To je jako, když lidé psali Chudíkovi, zda by je neodoperoval...

0 0
možnosti
JN

Yesname

23. 3. 2009 20:46
Re: Při čtení článku jsem se smála, při čtení diskuze tupě zírám

Cituji: "Jelikož PC potřebuji ke své práci (ekonom), troufám si říct, že jej ovládám lépe než 65 letý pán, či..." To byl vtip, nebo projev zvýšeného a ničím nepodloženého sebevědomí? Možná žeru málo masa, tak to nechápu. V diskusi už to několikrát zaznělo. Každý, kdo se naučí Word, Excel a používat mail, se rázem pasuje do role někoho, kdo umí PC používat líp, než průměrní uživatelé.

0 0
možnosti
JC

biač

23. 3. 2009 14:04
Tak já vám nevím...

I když mě Váš článek nebavil, přečet jsem si ho celý. A upřímně jsem nepochopil, jestli si stěžujete na obecný technický vývoj ve světě nebo jestli si stěžujete sama na sebe, že vás nebaví učit se furt všechny možné novoty (v tom vás možná svým způsobem chápu). Nicméně však musím říct, že na to, jak s každou technickou novinkou podle svých slov bojujete, blogování jste očividně zvládla bez potíží. Tudíž vám gratuluji k dalšímu vlastnímu pokroku. Jen tak dál paní Hano. P.S. Budoucnost zdaleka nekončí :-)

0 0
možnosti
HF

Hana F.

24. 3. 2009 11:25
Re: Tak já vám nevím...

Ale já si na nic nestěžuju, jen popisuju s odlehčením boj s technikou mojí lidí z mojí generace, kteří na tu techniku nejsou tak nadaní.

V závěru nás chválím. :-)

Díky za pozbuzení:-)

0 0
možnosti
Š

šperechta

23. 3. 2009 12:53
reakce na příspěvek

I když jsem v předkremačním věku (65), vámi popisované potíže nemám. Naopak, internetem jsem nadšený. A rád bych dodal, že naše generace moc četla.Takže mnozí z nás mají slušný přehled o naší a světové literatuře.Už mne někdy začíná štvát jak se z lidí v neaktivním věku dělají blbečci. Karel Kýr

0 0
možnosti
HF

Hana F.

23. 3. 2009 13:06
Re: reakce na příspěvek

Já jsem psala, že máme nějaké potíže s internetem?

A kde?

Pokud vím, tak naši generaci v závěru chválím, co všechno jsme zvládli.

Navíc do Vašeho věku má moje generace ještě hodně daleko, takže pláčete na špatném hrobě, nikdo z vás blbce nedělá.

Jinak souhlasím, co se týče přehledu starších generacích.

0 0
možnosti
RK

Radek0075

23. 3. 2009 12:21
Moje maminka je o nějakej ten pátek starší

než autorka, ale podobné problémy rozhodně nemá. Běžně chodí na net, ať už když potřebuje poslat mail, podat příkaz k úhradě, nebo zjistit si kdy jí jede autobus. S mobilem to bylo to samé. Je fakt že nechodí na wap, ani si nestahuje zvonění, ale to proto že to nepotřebuje. Možná je to tím, že umí číst :-) Všechno je dneska v češtině, navíc vyvedené v barvách a pro úplný blbce i s brázkama.

0 0
možnosti
HF

Hana F.

23. 3. 2009 13:02
Re: Moje maminka je o nějakej ten pátek starší

Mamnika je zřejmě technicky nadaná. Ovšem já jsem také nepsala, že bych měla nějaké problémy s tím, co tu uvádíte, to jsou dnes pro mě také běžné věci.

0 0
možnosti
JS

Jana Kolářová

23. 3. 2009 12:11
asi záleží na přístupu k věci

- nebo na povaze nebo na osobním založení a způsobilosti k technickým dovednostem.

S moderní technikou vycházím dobře, když něco nevím, přečtu si návod a rozhodně nemám pocit, že mě něco míjí. Ano, nemám svůj profil na facebooku, ale ne pro to, že bych to brala jako něco "jen pro ty mladé", ale protože ho tam mít nechci (z mnoha důvodů, ale to by bylo na delší hovor).

Upřímně řečeno - tomu tématu nerozumím. Proč by mobily, počítače, iPhony, MacBooky etc. měly být "pro mladé" a střední generace by měla být mimo?

Myslím, že to nezáleží na věku, ale na vztahu k technice - kdo ho má odtažitý, byl na tom stejně i ve dvaceti, jen to na naší generaci nebylo tolik vidět, protože ve dvaceti jsme byli rádi, když nám Telecom zřídil pevnou linku... :-) JK

0 0
možnosti
HF

Hana F.

23. 3. 2009 13:01
Re: asi záleží na přístupu k věci

HNed v úvodu jsem psala - samozřejmě ne všichni!!!

A také jsme nepsala, že jsme mimo, jen že do toho nepronikneme zcela.

0 0
možnosti
C

cojanato

23. 3. 2009 10:56
Formánková ! Ještě, že nejsem Vaše děcko !

Paní redaktorko ! Když už jste ušla po technické stezce takový kus cesty a tolik jste se vzdálila od své milované automatické pračky a bezhlavě se vrhla do víru mobilních sítí, NETU a kompjůtrů, tak proč si při své tvorbě nedáte pozor alespoň na ten NADPIS ? :-) Vždyť jste ho mohla nechat, jak byl původně a vypadalo by to třeba jako inteligentní záměr literátky Vašeho rozměru. Teď s tím egem, které si musíte napravovat, je asi určitý problém po tolika opravách titulu článku, že?

Ale když jsme už u té úrovně techniky, která Vás tak neustále předhání, jestli pak víte, jak může chlap zamotat, ale opravdu zamotat ženské hlavou ??........

"No, nasype jí trochu zrní do automatické pračky"! !

0 0
možnosti
TR

Liška13

23. 3. 2009 11:57
Re: Formánková ! Ještě, že nejsem Vaše děcko !

jenže to není jen v nadpisu, drazí, když už veřejně plodím, tak si na to dávám bacha....

0 0
možnosti
C

Cpt.Nemo

23. 3. 2009 10:44
Mimochodem

také se musíte učit různé počítačové hry a být na ně odborníkem?;-D

0 0
možnosti
HF

Hana F.

23. 3. 2009 10:49
Re: Mimochodem

Tak to naštěstí nemusím :-)

0 0
možnosti

3lipy

23. 3. 2009 10:34
Hani,

jeden překlep, na klavesnici( é, je vedle í) a už jsou v tobě. Jinak mi mluvíš z duše. VL.

0 0
možnosti
HF

Hana F.

23. 3. 2009 10:40
Re: Hani,

Však jsem taky psala o nás Libuško :-)V

0 0
možnosti
  • Počet článků 409
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3888x
Obyčejná žena, která je děním kolem sebe zasažena  redaktorka