Děkujeme za pochopení.
B36o64ž71e91n29a 31R45y57t58í26ř34o72v82á
Dokázala jsem zatím naučit matematiku každého, když chtěl protože musel. Naučit se dá všechno, když se dost chce. Dnešním "studentům" se ale hodně nechce, chtějí projít cestou nejmenšího odporu a hlavně aby to co nejméně bolelo. Mně dalo nejvíce práce připravit se na maturitu z češtiny, která spočívala a dodnes především spočívá vlastně jen v nabiflení jmen spisovatelů, názvů a obsahů jejich děl, protože v tom nešlo najít žádnou logiku. Naštěstí jsem uměla bez problémů napsat slohovou práci, díky těm svým, jak říkáte v článku, matematickým buňkám. Je nám učitelům naznačováno, jak máme mít stále menší požadavky na znalosti studentů. Ale oni pak nemají z čeho budovat svoje úvahy.
J39a44r81d12a 54C14h72o72v59a21n25e83c
Kdo nemá maturitu z matematiky, nemá maturitu vůbec.
J30i12ř16í 82P96l85a86v73s71k79ý
ja vam reknu, proc si matematiku vybere malo studentu: nikoliv proto, ze by matematika byla k nicemu, ale proto, ze lide jsou od prirody tvorove lini, a jen vemi mala cast studentu si vybere predmet, seminarku nebo diplomovou praci, u ktere se musi clovek taky trochu snazit ... bez ohledu na to, k cemu jim budou ty "jednoduche" obory ci seminarni prace v pozdejsim zivote. mohl bych uvest celou radu spoluzaku z vs, kteri se me smali, kdyz jsem si dobrovolne vybral ukol, ktery sice mel primou souvislost s realnou aplikaci probiraneho predmetu v praxi, ale muselo se u nej take trochu premyslet a prokazat nejakou snahu ... oni se prece nebudou namahat a snazit, radeji si vybrali neco primitivne jednoducheho, nejlepe jeste neco takoveho, co slo behem pul hodiny za pivo opsat od nekoho z predchozich rocniku, a ten zapocet dostanou taky ... inu dostali, jisteze dostali, akorat pak vetsina z nich nechapala, proc ja mam praci v oboru uz ve tretim rocniku, kdezto oni marne neco shani po promocich. kazdemu, co jeho jest ...
J30a76n 95R25á69ž
Dobrý nápad. K maturitě připustit jen toho, kdo umí během tří minut bez kalkulačky (tužka a papír stačí) vypočítat: Když stoji výrobek 25Kč s DPH, kolik Kč dělá DPH při sazbě 21%.
Při mém pokusu u osmi nových maturantů to správně vypočítal jeden, který byl absolvent gymnázia. Ostatní byli absolventi učebních oborů s maturitou. Ach jo, tak to dopadá,když panuje názor, ze matematika je diskriminační!
V43á29c96l28a77v 89C94h21u20c65h89m66a
Záleží, zda to budete řešit jako daňař nebo jako matikář.
P97a71v94e25l 48P86o71k27o24r62n59ý
Není matematika jako matematika. Podle mě by stačilo, kdyby státní maturant uměl na papíře vynásobit dvojciferné číslo dvojciferným číslem nebo spočítat třetí mocninu jednociferného čísla. A kolik jich u maturity zvládne na papíru spočítat cenu výrobku s DPH 21 %, když má cenu bez té DPH? A co zlomky, třeba kolik je 1/5 na desetinné číslo? Chtít převést údaj v hodinách, třeba 1,4 hodiny na hodiny a minuty, to bych vynechal jako moc složité. Pokud se vám zdám mimo, zadejte to někomu ze střední odborné školy. Ale ne, že mu na to dáte týden, třeba na každý příklad 3 minuty.
L78u56c40i42e 15G78r10e16g82o57r67o68v77á
"Protože v lidské populaci se nachází lidé, kteří mají buňky na matematiku a kteří je nemají a těch je rozhodně víc. O čemž svědčí i fakt, kolik studentů si vybere matematiku jako druhý maturitní předmět."
Snad neporuším žádné pravidlo diskuzí, když vám budu oponovat slovy autorů článku v odkazu.
http://www.theatlantic.com/education/archive/2013/10/the-myth-of-im-bad-at-math/280914/
J53a34n 77Ř15e95h54á95č62e81k
Dobrý článek.
Matika je vpodstatě posilovna pro kvantitativní myšlení. A jako každá posilovna bolí.
Je na nás jak moc si ho chceme vypěstovat. Trochu talentu je samozřejmě pro špičkovou matiku potřeba, ale stejně jako v posilovně, pokud nemáte vyloženě sklon k obezitě, tak si to myšlení můžete slušně vypracovat i bez toho talentu. Hlavně v mládí.
O23l97d62ř35i73c69h 29H82r24e80j53s71e74m61n16o85u
Dostáváme se chtě nechtě k pojmu ženská logika. Logice paní Formánkové skutečně nerozumím. Možná je to tím, že nemá ráda matematiku.
T72e64r47e12z64a 66H71a87j43k42o28v25a
Pokud si mysliute, ze jste silene chytrej, tak provni teze zni: "Logika je jen jedna".
O73n27d44ř52e53j 36Š46t63e73f53f87l
Drobný rozdíl mezi gramatikou a takovouhle matematikou je v tom, že gramatiku denně skoro každý potřebuje, zatímco takovouhle matematiku skoro nikdo.
P25e21t90r 27H90á36l20a
Ze skutečnosti, že ji nepoužívá, vyvozujete, že ji nepotřebuje. Já studuji matfyz a i když z hlediska života jsou tam věci opravdu zcela nepotřebné, krom toho, že mě to učí myslet, je neocenitelný ten přístup. Mám problém, analyzuji ho, uvědomím si, co vím, a posloupností logicky správných úvah dojdu ke správnému závěru. To je něco, co v životě většinou zcela chybí.
- Počet článků 409
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3888x