Děkujeme za pochopení.
J36a63n 21H24l85e20d38í98k
proč trápit naše děti maturitou, své schopnosti a inteligenci přece prokazovali už během studia, takže se sečtou známky, podělí počtem a výsledek se napíše na vysvědčení. V životě stejně nerozhodují známky na papíře, nýbrž šikovnost, schopnost mluvit hodiny a hodiny, oponenty ukecat, zahnat do úzkých, zesměšnit, schopnost si vybudovat síť stejně všeho schopných přátel.--Znalosti už dlouho o štěstí člověka nerozhodují
M24i68c66h93a10l 80K98a51n73d44a
Kdo matematické nadání má, ten se zpravidla matematiku moc učit nemusí. Jde mu to samo a většinou svými vědomostmi o dost předbíhá to, co se právě vyučuje. Takových však není mnoho a jejich počet rozhodně nestačí pokrýt poptávku po technicky vzdělaných lidech. Je jich zkrátka potřeba více a proto se matematika vyučuje. Bez ní prostě není možné pochopit celou řadu dalších oborů. A nevidím nic divného na tom, že výuka končí závěrečnou zkouškou.
F13i23l59i77p 47K29r41o30l87u19p34p81e19r
Tohle plati tak na zakladni skole, mozna jeste na nejake lehke stredni.
F84i50l89i50p 94K32r82o62l81u38p22p78e30r
Naprosto a bezvyhradne souhlasim. Matematika je pro vsechny zbytecna. Ja bych ji mozna uplne zakazal. Vsem. Proste matika je TABU. Vite, kdyz budete mit z deti blbce (ja ne, ja je matiku ucim sam) tak nebudou mym detem konkurovat a me uz vubec ne. IT se specializaci na matiku budou cim dal vic potrebni a cim dal vic placeni. Takze za me - pryc s matikou!!!
V43l70a61d80i22m62í62r 75H20r81u94b57ý
Máte pravdu. Ne všichni mají na vše buňky. Mnozí je nemají ani na v š e o b e c n é vzdělání gymnazijního typu. Tak ať studují něco jiného! Maturita má ověřit, zda studen zvládl studijní látku. V e š k e r o u. Tedy i matematiku. To bych mohl zítra psát, proč je matura z ČJ, když na něj nemám buňky. A pozítří, proč maturitu, případně proč vůbec nějaké zkoušky. Zda by nestačilo, kdybych tu školu prospal.
Už jsem to tady psal: Středoškolák, který neumí na první pohled vydělit třemi výraz (3^(3x+3)) prostě z matiky neumí nic. Proč bychom platili matikáře?
Mimochodem: oni si lidé se středškolským diplomem neumí spočítat procento, netuší, jak se projeví vztah, který je geometrickou řadou apod. Pak se diví úspěchům "šmejdů".
V25l90a82d65i32m28í73r 41H58r80u52b20ý
PS: Na tom příkladu není co chápat. Jen je potřeba znát, co je mocnina. Já, když s ním kdosi argumentoval poprvé jsem výsledek znal dříve, než byl příklad dokončen (přeháním jen nepatrně).
Je hloupost tvrdit, že matika logiku zamotává. Matika je postavena na dokonalé logice. Bez schopnosti využít formální logiku není (skutečné) logiky obecně. Já vím, ti kdo logicky neuvažují nepochopí svoji nelogičnost.
A14l29e89š 81P31l84e47s98k26o85t
Tak zrovna ten příklad, co jste uvedla, logické myšlení podporuje. Tam nepotřebujete nic počítat, stačí si uvědomit co znamená mocnina. Na to stačí tak 10 vteřin (mám po maturitě 17 let). Není to o tolik složitější úvaha než "měla babka čtyři jabka a dědoušek jen dvě". Možná, že to v životě nevyužijete, ale z češtiny taky použiju 10% toho, co jsem se musel naučit. Podle mého názoru je problém ve výuce matematiky často v kantorech, kteří tu logiku a pravidla neumí vysvětlit.
M70a67r16t96i71n 28N42o74v68ý
Taky jsem na to zíral. Třetina z 3^3 (27) je přece nasně 3^2 (9). Co je na tom složitého.
J94a92n 78P40r98o95v58a19z47n46í71k
Ten příklad jde vyřešit z hlavy. Upřímně řečeno, spíš mě nenapadá, jak by se to dalo řešit na papíře.
V61í27t51ě51z18s42l72a93v 87T96o57m57e98k
Jedna se jeden z nejlehčích příkladů, za 10 vteřin není co řešit.
J14a22r96o25s31l12a22v 25H15e82j24n46a
Autorko, jestli to myslíte vážně, tak musíte být strašně hloupá.
J34a87n 90H84a71v74l98i61n54a
NIKDO NIKOHO nenuti, aby se delal maturitu, kdyz na to nema!!!.....Ja taky nebrecim, ze me nevezmou na jadernou fyziku a ze neumim tancit
J33a52n 26R64á88ž
Na stredni skoly vubec a na gymnazia obzvlaste, by meli chodit studenti, u nichz je predpoklad takove miry inteligence, ze zvladnou naroky stredoskolske matematiky.
Osobne si myslim,ze nemam nejake "specialni"bunky na matiku, ale jsem rad,ze mne drilem donutili profesori k tomu, abych se ji zabyval a naucil se matematickz mzslet. Jest pravdou,ze jsem integraly ani kvadraticke rovnice, ci derivace v tom uzkem slova smyslu nikdy v zivote nepouzil, ale odvozovani vzorcu a prace s abstraktivnimi hodnotami mne naucila logicky uvazovat, pracovat s abstraktnimi pojmy a uvazovat o dejich, se kterymi jsem se ve sve profesi potkal, v sirsich souvislostech.
Autorka zrejme hleda jen vymluvy nebo spise omluvy pro to, ze velka cast mladeze neumi logicky myslet, neumi kombinovat znalosti ziskane v ruznych predmetech tak,aby je mohli absolventi aplikovat v praxi.A toto prave matematika uci.
Kysi mi rekl jeden stredoskolsky profesor velkou pravdu: "Matematika je jediny predmet,ktery nelze okecat." No a v tom je zrejme problem tolika neuspesnych maturantu!
L39u55k48á85š 71Š47m44a79h36e86l
Maturita z matematiky obsahuje jednoduché příklady, z nichž cca 1/2 až 2/3 jsou na úrovni běžného učiva 9. třídy ZŠ. Neříkám, že některé věci by se nemohly drobně upravit a určité typy příkladů přidat a jiné ubrat, ale skutečně naprosto nechápu, proč by student gymnázia či odborné školy, který chce dál studovat na libovolné VŠ měl mít jakoukoliv omluvu pro vyhnutí se takovémuto typu testu. Záměrně vynechávám učiliště s maturitou a podobné školy, které by maturitou být zakončeny neměly (význam maturity by měl být zásadně předefinován).
J97a43r87d45a 34C55h55o44v36a14n82e54c
Když se testovala nová maturita, nejmladší syn byl v kvintě a zkusil si ty testy a velmi úspěšně. Vlastně mohl rovnou maturovat a další tři roky studia na gymnasiu si ušetřit.
- Počet článků 409
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3888x