Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

J36a63n 21H24l85e20d38í98k

25. 6. 2014 12:21

proč trápit naše děti maturitou, své schopnosti a inteligenci přece prokazovali už během studia, takže se sečtou známky, podělí počtem a výsledek se napíše na vysvědčení. V životě stejně nerozhodují známky na papíře, nýbrž šikovnost, schopnost mluvit hodiny a hodiny, oponenty ukecat, zahnat do úzkých, zesměšnit, schopnost si vybudovat síť stejně všeho schopných přátel.--Znalosti už dlouho o štěstí člověka nerozhodují

2 1
možnosti
MK

Kdo matematické nadání má, ten se zpravidla matematiku moc učit nemusí. Jde mu to samo a většinou svými vědomostmi o dost předbíhá to, co se právě vyučuje. Takových však není mnoho a jejich počet rozhodně nestačí pokrýt poptávku po technicky vzdělaných lidech. Je jich zkrátka potřeba více a proto se matematika vyučuje. Bez ní prostě není možné pochopit celou řadu dalších oborů. A nevidím nic divného na tom, že výuka končí závěrečnou zkouškou.

3 0
možnosti
FK

Tohle plati tak na zakladni skole, mozna jeste na nejake lehke stredni.

0 3
možnosti
FK

Naprosto a bezvyhradne souhlasim. Matematika je pro vsechny zbytecna. Ja bych ji mozna uplne zakazal. Vsem. Proste matika je TABU. Vite, kdyz budete mit z deti blbce (ja ne, ja je matiku ucim sam) tak nebudou mym detem konkurovat a me uz vubec ne. IT se specializaci na matiku budou cim dal vic potrebni a cim dal vic placeni. Takze za me - pryc s matikou!!!

5 0
možnosti
VH

Máte pravdu. Ne všichni mají na vše buňky. Mnozí je nemají ani na   v š e o b e c n é    vzdělání gymnazijního typu. Tak ať studují něco jiného!  Maturita má ověřit, zda studen zvládl studijní látku.  V e š k e r o u.   Tedy i matematiku.   To bych mohl zítra psát, proč je matura z ČJ, když na něj nemám buňky. A pozítří, proč maturitu, případně proč vůbec nějaké zkoušky. Zda by nestačilo, kdybych tu školu prospal.

  Už jsem to tady psal:  Středoškolák, který neumí na první pohled vydělit třemi výraz (3^(3x+3)) prostě z matiky neumí nic. Proč bychom platili matikáře?

   Mimochodem: oni si lidé se středškolským diplomem neumí spočítat procento, netuší, jak se projeví vztah, který je geometrickou řadou apod.  Pak se diví úspěchům "šmejdů".

9 0
možnosti
VH

PS: Na tom příkladu není co chápat. Jen je potřeba znát, co je mocnina.  Já, když s ním kdosi argumentoval poprvé jsem výsledek znal dříve, než byl příklad dokončen (přeháním jen nepatrně).

   Je hloupost tvrdit, že matika logiku zamotává.   Matika je postavena na dokonalé logice. Bez schopnosti využít formální logiku není (skutečné) logiky obecně.   Já vím, ti kdo logicky neuvažují nepochopí svoji nelogičnost.

0 0
možnosti
AP

Tak zrovna ten příklad, co jste uvedla, logické myšlení podporuje. Tam nepotřebujete nic počítat, stačí si uvědomit co znamená mocnina. Na to stačí tak 10 vteřin (mám po maturitě 17 let). Není to o tolik složitější úvaha než "měla babka čtyři jabka a dědoušek jen dvě". Možná, že to v životě nevyužijete, ale z češtiny taky použiju 10% toho, co jsem se musel naučit. Podle mého názoru je problém ve výuce matematiky často v kantorech, kteří tu logiku a pravidla neumí vysvětlit.

7 0
možnosti
MN

M70a67r16t96i71n 28N42o74v68ý

25. 6. 2014 16:00

Taky jsem na to zíral. Třetina z 3^3 (27) je přece nasně 3^2 (9). Co je na tom složitého.

0 0
možnosti
JP

Ten příklad jde vyřešit z hlavy. Upřímně řečeno, spíš mě nenapadá, jak by se to dalo řešit na papíře.

2 0
možnosti
VT

Jedna se jeden z nejlehčích příkladů, za 10 vteřin není co řešit.

0 0
možnosti
JH

Autorko, jestli to myslíte vážně, tak musíte být strašně hloupá.

3 0
možnosti
JH

J34a87n 90H84a71v74l98i61n54a

25. 6. 2014 11:47

NIKDO NIKOHO nenuti, aby se delal maturitu, kdyz na to nema!!!.....Ja taky nebrecim, ze me nevezmou na jadernou fyziku a ze neumim tancit

11 0
možnosti
JR

J33a52n 26R64á88ž

25. 6. 2014 11:44

Na stredni skoly vubec a na gymnazia obzvlaste, by meli chodit studenti, u nichz je predpoklad takove miry inteligence, ze zvladnou naroky stredoskolske matematiky. 

Osobne si myslim,ze nemam nejake "specialni"bunky na matiku, ale jsem rad,ze mne drilem donutili profesori k tomu, abych se ji zabyval a naucil se matematickz mzslet. Jest pravdou,ze jsem integraly ani kvadraticke rovnice, ci derivace v tom uzkem slova smyslu nikdy v zivote nepouzil, ale odvozovani vzorcu a prace s abstraktivnimi hodnotami mne naucila logicky uvazovat, pracovat s abstraktnimi pojmy a uvazovat o dejich, se kterymi jsem se ve sve profesi potkal, v sirsich souvislostech.

Autorka zrejme hleda jen vymluvy nebo spise omluvy pro to, ze velka cast mladeze neumi logicky myslet, neumi  kombinovat znalosti  ziskane v ruznych predmetech tak,aby je mohli absolventi aplikovat v praxi.A toto prave matematika uci.

Kysi mi rekl jeden stredoskolsky profesor velkou pravdu: "Matematika je jediny predmet,ktery nelze okecat."   No a v tom je zrejme problem tolika neuspesnych maturantu!

4 0
možnosti

Maturita z matematiky obsahuje jednoduché příklady, z nichž cca 1/2 až 2/3 jsou na úrovni běžného učiva 9. třídy ZŠ. Neříkám, že některé věci by se nemohly drobně upravit a určité typy příkladů přidat a jiné ubrat, ale skutečně naprosto nechápu, proč by student gymnázia či odborné školy, který chce dál studovat na libovolné VŠ měl mít jakoukoliv omluvu pro vyhnutí se takovémuto typu testu. Záměrně vynechávám učiliště s maturitou a podobné školy, které by maturitou být zakončeny neměly (význam maturity by měl být zásadně předefinován).

8 0
možnosti
JC

Když se testovala nová maturita, nejmladší syn byl v kvintě a zkusil si ty testy a velmi úspěšně. Vlastně mohl rovnou maturovat a další tři roky studia na gymnasiu si ušetřit.

2 0
možnosti
  • Počet článků 409
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3888x
Obyčejná žena, která je děním kolem sebe zasažena  redaktorka