Děkujeme za pochopení.
M70i71r20o73s30l44a92v 30M85i65k36u83l42e42c54k40ý
Výsledek toho příkladu z článku je -1?
R30o50s72t65i31s66l91a11v 47C51a48h59a
vzdyt ten vysledek je tam napsany
J24a65n 69R39ů82ž81i95č92k98a
Každý test diskriminuje. Odděluje ty, co to umí a ty, co neměli k tomu testu vůbec chodit.
R54o61s54t71i96s18l95a14v 79C32a14h78a
Priklad z nasi seste tridy - ze souteze:
kolik leti husi, kdyz jedna leti pred druhou, jedna za druhou a jedna mezi dvema?
Kolik maturantu z tech 20% neuspesnych by to vyresilo?
O43d82s49t69r98a12n91ě88n92ý 86U69ž40i32v73a71t38e47l
R74o15s39t90i42s49l29a59v 56C50a22h80a
pristup k internetu bude znamenat pritele na telefonu.
Pokud by mel mit clovek u maturity k dispozici cokoliv (krome pritele na telefonu), asi by to chtelo tu maturitu trosku zeslozitit, jinak si na internetu najdete reseni kde ceho a jenom to opisete bez pochopeni, co opisujete.
J63o71s80e54f 24K70l96e82i44s79n16e43r
...logika je logika a někomu je dána dosti a někomu po kapkách,ale musíte uznat,že od té doby,co jsou v módě kalkulačky na kterých je hafo funkcí.....tak....,ale stejně si myslím,že matika musí být a vzpomínám na svého matikáře....
R88o13s55t91i16s23l82a69v 52C52a34h19a
od te doby, co ma kazdy kalkulacku, tak poklesla schopnost si neco sam spocitat a schopnost posoudit spravnost vysledku. Deti ve skole treba v pisemce spocitaji, ze kdyz si vezmete uver 1.000.000 na 10 let u urokovou sazbou 3%, ze celkem zaplatite na splatkach 200.000. Protoze jim to vyslo na kalkulacce
L43a29d20i51s60l79a17v 38M25e87t84e17l13k73a
A zapomíná se tu na jednu věc. Celý vzdělávací systém (včetně střední školy a "madurídy") má připravit mladé lidi ne na současné, ale na budoucí požadavky oboru. Na požadavky v dalších cca 40 letech.
Jistě, nikdo neví přesně, jaké budou, ale myslí si tu snad někdo, že role a význam matematiky bude klesat? Vždyť matematika je dnes už docela hustě i v jazykovědě...
V každém oboru dnes známe fakta, jaká známe. Ale lidi z toho oboru MUSÍ být v budoucnosti schopni jít dál a získávat nové poznatky. Získávat, třídit, dávat do souvislostí (i mezioborových). A to bez matematiky půjde jen těžko. Musí tedy umět víc (nebo alespoň musí být schopni pochopit víc), než co po nich současný stupeň poznání v oboru vyžaduje. A musí být schopni učit se i věci mimo jejich úzký obor...
V37l21a47d71i30m34í69r 62H62r34u37b54ý
Stejně ta Mařka byla blbá. Proč vůbec zaváděla povinnou školní docházku? Copak děti poddaných potřebovaly umět psát? Vždyť neměly ani peníze na papír? A čtení bylo nebezpečné. K čemu počty. Ještě by chtěli spočítat, kolik jim platíme.
Tys nám to, Mařeno, zavařila. Teď abychom maturovali!!!
R62o33s32t35i86s55l40a70v 17C60a92h45a
Marka byla chytra, zavedla to, prestoze vzdelanost vedla k padu monarchii i moci slechty. To nasi politici jsou jini kabrnaci - dame lidu pocit, jak jsou vzdelani - snizime naroky na skolach, budou mit maturity a tituly, ale jinak budou porad hloupi. To se nam to bude vladnout
L69u67k28a60s 36P11l56a62c85h65y
No, já bych si dovolil oponovat přímo na základě Vámi uvedeného příkladu. Nechápu totiž, proč bych pro svoji běžnou existenci měl potřebovat celou literaturu či informaci o větách souřadných a podřadných (snad s výjimkou psaní čárky před spojkou "a"). Bezesporu, pokud už tohle hledám, tak si otevřu odpovídající zdroj. Stejně jako nechápu, proč bych si měl pamatovat, že 3^n = n-násobně zopakované 3*3 (a nebo bych měl?).
Lze samozřejmě polemizovat o tom, kde je ta úroveň "obecnosti" (například psaní y/i asi bude neoddiskutovatelně ještě "v limitu" a to v rámci všech pravidel, která jsou na to aplikována, vyjmenová slova nevyjímaje) a lze se dohadovat, kde nastavit hranici mezi "biflováním" a "schopností a nutností naučit se základní fakta zpaměti".
Ale - abych se vrátil k tomu matematickému příkladu - co když to někdo prostě začne dělit (3^n / 3) a začne přemýšlet jak to odvodit, zkusí si to třeba nasimulovat jak by to vypadalo pro tu "jednodušeji" představitelnou věc jako třeba 3^n/2, čímž se totálně dostane na zcestí? Jak moc se bude lišit od někoho, kdo prostě necítí, že "hymny zaznělY", protože necítí ani při skloňování soulad pádů "hymna" podle vzoru "žena", nebo (to už je úplně vrchol), že jsou to "TY hymny" a ne "TI hymny"?
Já se domnívám, že maturita by si měla klást otázku "standardizace vs. specializace", nikoliv "povinnost vs. volitelnost". A argumentovat k tomu ještě nadřazováním jednoho předmětu nad jiný mi přijde nesmyslné. Buďto to má být zkouška o určitém standardu (a pak češtinu i s literaturou a matematiku i s derivacemi) a nebo zkouška o dosažení "vyšší mety" v nějaké specializaci (a pak nemůže být všeobecně povinná ani čeština, ani matematika).
V33l46a83d15i72m71í65r 93H68r15u86b68ý
Nevím, co si musíte k tomu příkladu pamatovat. Méně než k násobilce čísel jedna až deset.
I82v16o 80P48e55t69e64r70k46a
Drahá paní Formánková, já bych zase mohl za diskriminační označit maturitu z češtiny, neboť na to evidentně „nemám buňky“. Některá gramatická pravidla mi dělají dodnes problém a když se na ně nesoustředím, tak v nich běžně dělám chyby (třeba shoda podmětu s přísudkem v příčestí minulém mi přijde jako dokonale absurdní pravidlo). Přesto jsem musel maturitu z češtiny složit a rozhodně nemíním bojovat za její dobrovolnost. Maturita má ukázat, že student je schopen dosáhnout určité úrovně všeobecného vzdělání a matematika do tohoto všeobecného základu jednoznačně patří (stejně jako čeština).
O43n97d31ř19e48j 91Š16t27e17f10f46l
Drobný rozdíl mezi gramatikou a takovouhle matematikou je v tom, že gramatiku denně skoro každý potřebuje, zatímco takovouhle matematiku skoro nikdo.
Snad (ale nepanuje na tom shoda) "Maturita má ukázat, že student je schopen dosáhnout určité úrovně všeobecného vzdělání". Ale jakou úroveň, kdo to určil? Tu vaši? Nebo tu moji? Bohužel si skoro každý myslí, že nu jeho? A kolik máme mít maturantů 5%, 30%, 50%, 75%, 100%?
O34l44d53ř54i62c11h 91H31o93r85á13k
Ehm, hodně zjednodušené myšlení. Zkuste příště raději překročit svůj obzor Babinetu a zamyslete se hlouběji.
Kdo na to nemá, nemá to studovat. Proč bychom stále měli snižovat úroveň vzdělání jen aby více lidí mělo papíry a tituly?
To co se požaduje k maturitě opravdu žádné šílené nadání pro matematické génie nevyžaduje. Prostě něco se našprtáte, na něco jsou tabulky a každý rozumný učitel dovoluje oficiální tahák se vzorečky (vzorec si netřeba pamatovat, je třeba ho umět použít). A když vám něco nejde, tak jdete na doučování a neskuhráte, že vám to nejde, protože na to nemáte buňky a tak jen zoufale sedíte a ani to nezkoušíte logicky řešit.
Co má říkat člověk, který "nemá hlavu" na cizí jazyky. Ono se to totiž občas přeceňuje s požadavky znalosti jazyků, ne každý má ambice a chce pracovat v zahraničí nebo si číst knihy v originále.
Ale logické myšleni člověk potřebuje častěji než cizí jazyk v ČR.
Tolik k vaší logice že už čeština a cizí jazyk jsou více než dost k maturitě.
J96a85r31d75a 79F66a19r23s58k34ý
Student jako takový se při studiu setkává s různými druhy situací, které jej určitým způsobem obecně kultivují a připravují do dalšího života. Matematika, fyzika, chemie a podobně jim dává obecné znalosti. Tyto znalosti jim umožní základní orientaci a rozhodování ve fyzickém světě. Umět si spočítat úroky nebo RPSN v mnoha případech pomůže ušetřit peníze i ta fyzika pomůže v běžném životě, literatura a jiné humanitní předměty, pokud jsou učeny správně rozvíjejí dušební osobnost člověka a napomáhá chápaní lidského chování nebo společenských procesů. Učení a zkoušení je určitá stresová záležitost, které uči mladé lidi právě stres zvládat, komunikovat s vyučujícím, organizovat si studium a osobní život. Bohužel studenti vymizeli a zůstali pouze návštěvníci středních škol .............
- Počet článků 409
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3888x