Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

Já jsem maturoval z matematiky. Bylo to v roce 1997 na elektrotechnické průmyslovce. Součásti maturitních okruhů byly nejenom exponeciální a goniometrick funkce, ale i limity, derivace. Určité a neurčité integrály, matice a determinanty, pravděpodonost a statistika. Dnešní maturita z matematiky se mi zdá jednoduchá. stejně jako mi příjde jednoduchá má maturita z matematiky proti náplni maturity matematiky na gymnáziích z doby první republiky. Měl jsem možnost počítat nějaké příklady z tehdejších maturit a dalo mi to zabrat...a to jsem byl ve druháku na VŠ.

5 0
možnosti
JT

Ještě bych mohldodat pár věco, kde se matematika používá. Když pominu fyziku, inženýrské výpočty(domy, mosty, elektromotory, vedení elektrického proudu, zpracování signálů), počítačovou grafiku. Tak existuje třeba obor matematická biologie, matematická psychologie, matematická lingvistika.

1 0
možnosti
ES

Druhá cesta k logickému myšlení je latina. Ta byla zásadním kritériem schopnosti gymnazisty zvládnout vysokoškolské studium - prošel přes šest nebo sedm let latiny, je schopen jít na univerzitu. Takže pro gymnazisty povinná maturita buď z matematiky, nebo z latiny.

3 0
možnosti
PH

P54e41t18r 96H69á13l26a

26. 6. 2014 7:00

Ještě bych doplnil (a zareagoval) na zmínku o teorii relativity. Základní myšlenka je naprosto triviální (a o to geniálnější) - prostá Pythagorova věta. Studenti by měli umět znalosti používat, jinak jsou jim k ničemu. Tzn., pokud někdo ví, že rychlost světla je konstantní (základ fyziky) a že v pravoúhlém trojúhelníku platí a^2+b^2=c^2, nutně musí umět vysvětlit základy teorie relativity a spočítat např. dilataci času a kontrakci délek při zadané rychlosti. Pokud to neumí, nepochopil Pythagorovu větu (nebo ji neumí použít).

2 0
možnosti
PH

P63e17t42r 88H33á18l96a

26. 6. 2014 6:49

Pro studenty, kteří nemají mezery v základním vzdělání,maturita z matematiky není strašákem, protože svou obtížností a obsahem právěodpovídá tomu, co by měli zvládat už ze základní školy.

Že se taková zkouška dává jako maturitní je podle mě známkouúpadku úrovně našeho školství. Že ale někdo zcela vážně hovoří o tom, že jeobtížná, strašákem a pod., svědčí o jediném - buď je to skutečně debil vmedicínském smyslu (mentální retardace, tuším IQ 70 a méně), nebo se mu prostěnechce vůbec nic dělat. Případně zatím celou školu proflákal a bojí se, že užto nedožene.

9/10 studentů, co "nemají buňky na matematiku", sena to jenom vymlouvá, prostě se jim nechce myslet, připadá jim snazší se něconašprtat, než to pochopit, ale jelikož nepochopily ani ty úplné základy naprvním stupni ZŠ, tak se to nepochopení prostě časem projeví. Není to o"buňkách", je to o prosté neochotě pochopit. O póze "mě matika nejde,stejně je k ničemu, tak co".

Pokud nejste mentálně retardovaní a chcete, tak sematematika potřebná ke státní maturitě nepochopit prostě nedá.

Ten váš příklad "3^(3k+3)" - to myslíte vážně? Vy si opravdu pletete "nemůže pochopit" a "nechce pochopit" - asi proto, že jste sama nechtěla. Tohle pochopí každý, kdo chce (nemá-li mentální retardaci).

7 0
možnosti
PZ
JS

Neexistuji zaci, kteri nemaji bunky pro matematiku. Jsou pouze zaci, kteri jsou lini myslet a vydavaji to za biologickou ujmu. Zrovna tak see budou vymlovat lide, kteri nemaji"bunky" na jakoukoli praci.

8 0
možnosti
JD

Pokud někdo "nemá buňky na matiku" na úrovni střední školy s maturitou, tak zkrátka nebude mít  maturitu. Určitě se najde pro něj vhodný obor bez maturity. Čeština a matika přece ke vzdělání patří. Autorka o maturitě mluví, jako by na ní měl každý právo dané ústavou bez ohledu na znalosti a schopnosti Rv

13 0
možnosti
LM

Absolutně s vámi souhlasím, paní Dvořáková! Pokud někdo chce získat maturitní vysvědčení, tzn. doklad o úrovni jeho vzdělání (!), pak na to musí mít v hlavě! Pokud má šikovné ruce, uživí se třeba jako truhlář a dokáže vyrábět nádherné, třeba i umělecké kousky a žádný papír (a zkoušky z matematiky) k tomu nepotřebuje. Naopak ten, kdo maturitu má, nemusí znát technologické postupy ke zpracování dřeva, ale daří se mu třeba v účtárně, na přepážce banky, ve státní sféře atd. Prostě lidé už jsou takoví. Rozhodně ale nelze stavět maturitní vzdělání do té roviny, že má maturitu má nárok každý, bez ohledu na schopnosti a kázat bludy ve smyslu jakési diskriminace! Nepotřebujeme národ složený ze samých maturantů, z nichž ale většina nevypočítá ani trojčlenku! Je bez jakékoliv diskuse, že Česko ve srovnání s okolními národy hloupne! Předchozí generace měly (třeba zrovna v té matematice) mnohem vyšší úroveň znalostí, než dnešní maturanti. A místo abychom zkvalitnili výběr studentů, budeme volat po zjednodušení zkoušek??? Promiňte, ale to je neskutečně pitomý argument. Ministra Chládka nemusím. Ale v tomhle má naprostou pravdu!!!

2 0
možnosti
MP

Pořád se řeší, co už před 40lety bylo na SVVŠ(gymplech) vyřešeno - větev přírodovědná a humanitní. Z toho se pak odvíjely požadavky k maturitě, takže kdo se chtěl matice a fyzice vyhnout, volil humanitní větev.

Měla jsem v mládí takové směšné kriterium na výběr potencionálního partnera - nesmí být blbý na matiku a musí ji umět přinejmenším tak jako já, to jest hodně dobře.

 Co se týče češtiny - její dobrá znalost je nutná. Řekněte mi ale, k čemu je dobré, když se většina středoškolského studia odvíjí ve stylu memorování životopisných dat spisovatelů a zhuštěných obsahů jejich děl. Mnohem užitečnější by bylo prohlubování znalostí pravopisu a schopnosti vyjadřovat své myšlenky, jasně a logicky formulovat. To by se při dalším studiu dost hodilo.

1 0
možnosti
  • Počet článků 409
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3888x
Obyčejná žena, která je děním kolem sebe zasažena  redaktorka