Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J10i53r90k38a 43K90o73c43h

24. 2. 2014 16:25

ja si jen nejsem uplne jisty, jestli panbi autorka sprave chape vyznam sousloví "vracet uder"

mne se nezda ze by zrovna to co popisuje byl vraceny uder levnou pracovni silou

1 0
možnosti

V každém přístroji je taková tajná součástka, která má jediný úkol, rozbít se ;-D

0 0
možnosti

viz muj odkaz nize :-)

0 0
možnosti

L71i94b77o85r 61H79o74s67a34k

24. 2. 2014 15:46

To neni ani tak problem zpusobeny firmama, ale spis socialnim statem, ktery dela pracovni silu neunosne drahou a nevykonnou.

0 1
možnosti

a proto je treba zavest socilani stat vsude, aby se srovanala konkurenceschopnost. Zda se mi to lepsi, nez vsude zavest otroctvi (bo jsem nerad otrokem a sance, ze bych byl otrokarem je dost mala)

1 0
možnosti

Bohužel již dávno nezuručuje kvalitu ani "značka". Stříhací strojek, vánoční dárek, již kleknul /firma je tzv. "světová v oboru". Myčka nádobí kdysi u nás velmi oblíbeného italského výrobce odešla poprvé /čerpadlo/ 2 měsíce po garanci, po opravě po dalších 15ti měsících, el. sekačka specializovaného německého výrobce nepřežila 4 roky (předchozí do jej nabízel Béda vydržela stejnou práci let 12...), fén na vlasy z Číny 2 roky. Kde je doba, kdy TV Philips vydržel 17 let, Samsung TV drží již statečně 12 rokem, kotle Junkers s údržbou přes 20 let, totéž vysvač ETA, resp. Rowenta, el. pečící truba Gorejne 20 let atd. Ekologické brečení nad spotřebou energií hravě spláchne protiargument kolik energií a materiálu stojí 5x výroba nového například vysavače k pokrytí doby, kterou dříve vydržel výrobek jednou řádně vyrobený. Nejnověji jsme rádi za dotekové mobilní telefony /opět/ renomovaného výrobce, když prvnímu neopravitelně zamrzl displej 14 dnů po garanci a druhému vypovídá baterie 14 dnů po koupi....Zatím jsem si ovšem nevšimnul, že by příjmy cz občanů byly tak vysoké, že by s "lehkým" srdcem mohli věci takto zvesela zahazovat a krmit firmy na recyklaci amteriálu a stát poplatkem za recyklaci.

3 0
možnosti

No nevím. Já když jsem zavolala opraváře myčky a náhradní díl stál 300 Kč + jemu asi také tolik, tak mi řekl, že někteří lidé místo toho, aby ho zavolali tak si rovnou kupují nový výrobek. A  myčku už mám 15. let

1 0
možnosti

JJ  ..a žere jako bejk a spotřebu vody šacuju tak na 18-20 litrů ... já měním myčku každých pět let a furt se to vyplatí ..

0 3
možnosti
Foto

Nelze to takto srovnávat.

Největší poptávka je po věcech, které jsou levné bez ohledu na to kolik vydrží.

jen postupně si začínají lidé uvědomovat, že je důležitá i kvalita a ještě pomaleji jsou ochotni ji zaplatit.

Pro příklad-často slyším, že třeba ledničky te´d nic nevydrží že dříve vydržely 10-20let a teď sotva 5-pravda je že dříve stála lednička cca 10 000-to je 5x měsíční plat, dnes je to cca 7 000 to je 1,3 měsíčního platu-aby bylo možné srovnání musela by být lednička za  5 měsíčních platů-to je 100 000-za tu cenu by ji dnes nikdo nekoupil

2 0
možnosti
Foto

oprava: ..cca 7 000-to je 1/3 měsíčního platu

0 0
možnosti
Foto

To je omyl, sice není dvouletá záruka "na kvalitu", nicméně dál zůstala odpovědnost za vady na výrobku :) V praxi tedy lze sjednat různou záruční dobu, nicméně ne... různou odpovědnost za vady :)

1 0
možnosti

Inženýři, kteří dokáží vymyslet výrobek tak, aby přestal fungovat do čtvrt roku po uplynutí záruční lhůty, za to dostávají velké peníze. Ne od výrobců levného zboží, ale od výrobců drahého "značkového" zboží.

2 2
možnosti

Zeptal bych se s klasikem: "a čo s tým chcetě robiť?" ;-)

Připojím můj ryze soukromý názor: zvýšené náklady způsobené znovuzískáváním kvalifikovaných dělníků mohou být nižší, než náklady, které by měl zaměstnavatel s jejich udržením v období, kdy je pro něj výroba ztrátová. Navíc - nikdo nemohl vědět kam se trh posune a jestli ty dělníky bude ještě někdy potřebovat. Teď je každý chytrý a ví, co SE TENKRÁT MĚLO.

Ké zkracování záruční doby: Za prvé, pořád ještě platí základní dvouletá. Za druhé, představte si, že jsou země, kde je záruční doba skutečně na dohodě mezi prodejcem a zákazníkem a normí´álně to funguje. Kratší záruční doba znamená samozřejmě nižší cenu. Tím se kromě jiného ještě více cenově rozliší kvalitní zboží a šmejdy.

3 0
možnosti

Ještě jedna věc: U některých výrobků, i když nikoli u obuvi, člověk ani netouží po dlouhé životnosti, protože vývoj jde tak rychle dopředu, že člověk tak jako tak ví, že do pěti let bude ten jeho fotoaparát zastaralý a že si bude kupovat nový.

3 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS